BelOrta verkoopt eerste braambessen van 2018

11/04

BelOrta verkoopt eerste braambessen van 2018

Vandaag werden bij BelOrta de eerste braambessen van het seizoen 2018 verhandeld. Deze eerste braambessen – geproduceerd via vervroegde teelt onder glas – zijn dit jaar van de variëteit Loch Ness. De eerste kisten (12 punnets van 125gr/kist) werden  aangeleverd door producenten Willy Royakkers uit Nazareth en Kwekerij De Koning uit Etten-Leur. De primeurdoos werd aangekocht door Nicolai Fruit aan € 100,98 per 125 gram. Ook dit jaar doet BelOrta hier nog een schepje bovenop en schenkt zo een totaalbedrag van € 2.500  aan Ter Heide.

 

Populariteit braambessen bij de consument stevig in de lift

Braambessen winnen reeds enkele jaren flink aan populariteit bij de Belgische consument. Zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK dat het aantal Belgische gezinnen dat minimaal één keer per jaar braambessen koopt meer dan verdubbeld is van 5 percent in 2014 tot 11 percent in 2017.

De braambes maakt de laatste jaren dus een mooie opmars, zowel in binnenland als buitenland. Bij BelOrta uit dit zich in een areaalstijging van 18 percent ten opzichte van 2017. Hiermee bezet BelOrta een aanzienlijk marktaandeel in braambessen die door de Belgische veilingen vermarkt worden. Al onze braambessen – met als hoofdvariëteit Loch Ness – worden onder bescherming geteeld. Dit jaar verwachten we de productiekaap van 1.000.000 kg te ronden. Dit zorgt ervoor dat de braambessen vanaf heden tot het einde van dit jaar beschikbaar zullen zijn.

 

BelOrta zachtfruit volop in de kijker deze zomer

Komend zomerseizoen kan je niet om BelOrta braambessen – en bij uitbreiding het hele BelOrta zachtfruitaanbod – heen. In juni en juli maakt ons zachtfruit opnieuw sier in reclamespots op VTM, Vitaya, CAZ en Q2. Bovendien kan je ons zachtfruit voortaan ook bewonderen op de Franstalige tv-zenders. Voorts hebben de BelOrta zachtfruittelers nog veel meer promotieacties in petto die allen uitgerold worden komende zomer. Hou dus zeker onze social media in de gaten!

 

Nicolaï Fruit

Nicolaï Fruit heeft al jaren een sterke positie in de Europese markt voor groenten en fruit. Vanuit het hart van de Belgische fruitstreek werkt het bedrijf al bijna 25 jaar aan een continue groei dankzij een voortdurende focus op hoge kwaliteit, innovatie en uitmuntende service.

 

Ter Heide

Ter Heide biedt professionele ondersteuning aan kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking en/of bijkomende beperkingen. Het is een organisatie die een warme thuis wil zijn voor haar bewoners en een waardevolle plek voor al haar medewerkers die er samen met hen leven en werken. Ter Heide biedt ondersteuning aan meer dan 400 gasten, op 4 locaties in Limburg (Borgloon, Tongeren, Zonhoven en Genk).

Het doel van Ter Heide wordt duidelijk verwoord in de missie: “Samen met ouders, met hart, handen en hoofd, bouwen aan een warme thuis, zinvolle dagbesteding en goede zorg voor onze bewoners”.

 

Contactpersoon productspecifieke informatie

Divisie Borgloon – Miguel Demaeght

Tel: +32 (0)12 670 210

e-mail: verkoopfruit@belorta.be

www.belorta.be